به گواه تقویم‌های جهانی امروز روز جهانی بستنی است. 
کد خبر: ۱۴۱۶۲۵۶
تعداد بازدید : 25

بستنی که به طور سنتی با انجماد مخلوطی از خامه یا شیر، شکر و نوعی طعم‌دهنده تهیه می‌شود، اغلب بعد از غذا به عنوان دسر یا میان‌وعده مصرف می‌شود. بستنی تاریخچه طولانی و متنوعی دارد، اگرچه اطلاعات کمی در مورد منشا آن وجود دارد. برخی از مورخان معتقدند که چینی‌ها مسئول اختراع نسخه‌های اولیه این دسر بوده‌اند، در حالی که برخی دیگر معتقدند رومی‌ها برف را با عسل و میوه‌ها مخلوط کرده‌اند تا اولین نمونه اولیه بستنی را ایجاد کنند.

در هر صورت انواع اولیه بستنی هیچ شباهتی به بستنی امروزی نداشتند. در میان نمونه‌های اولیه بستنی نام پالوده یا همان فالوده ایرانی نیز دیده می‌شود. فالوده یکی از قدیمی‌ترین انواع دسرهای منجمد است که از 400 سال قبل از میلاد وجود داشته است. ایرانیان یخ را از کوه‌های بلند پایین می‌آوردند و در ساختمان‌هایی به نام یخچال نگهداری می‌کردند که توسط بادگیرها خنک می‌شد.

چه کسی بستنی دوست ندارد؟ در لیست خوراکی‌های محبوب‌ جهانی، بستنی یکی از اولین‌ها است که در همه فرهنگ‌های جهان محبوبیت دارد. در زمان‌های قدیم قبل از اینکه یخچال‌ها به تجهیزات رایج آشپزخانه تبدیل شوند، بستنی دسری برای خانواده‌های سلطنتی و ثروتمندان بود و فقط در مواقع خاص خورده می‌شد.

توسعه فن‌آوری تبرید به سرعت بستنی را به دسری محبوب در سراسر جهان تبدیل کرد. امروزه بستنی همیشه و همه جا در دسترس است و یکی از خوراکی‌های محبوب خیابانی است.

با کمک بستنی‌سازهای کوچک خانگی، مردم می‌توانند به راحتی در خانه بستنی درست کنند. این روزها طعم‌های بستنی بسیار فراتر از وانیل، شکلات و توت فرنگی هستند. تقریبا از هر چیزی می‌توانید بستنی درست کنید، بنابراین به معنای واقعی کلمه هزاران طعم مختلف بستنی در سراسر جهان وجود دارد که برخی متعارف هستند، و برخی دیگر نه چندان.

46 درصد رشد تخمینی افزایش سود بازار بستنی تا سال 2029 در کمتر از یک دهه.
28 درصد رستوران‌های جهان در منو دسر خود بستنی را ارائه می‌کنند.
73 درصد از مصرف‌کنندگان حداقل یک بار در هفته بستنی می‌خورند.
84 درصد ترجیح می‌دهند بستنی را خریداری کرده و در خانه بخورند!
65 درصد از مردم در عصرگاه بستنی مصرف می‌کنند.
48 درصد میزان محبوبیت توت‌فرنگی در میان بستنی‌های میوه‌ای است. دومین طعم میوه‌ای محبوب موز با 36 درصد است.
26 درصد میزان محبوبیت سس رویه بستنی به شکلات تعلق می‌گیرد. کارامل با 18 درصد در رتبه دوم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها